Kreatywne Prace Plastyczne28.06.2025 15:51
Grupa BIEDRONKI brała udział w V edycji MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE, którego autorką jest Pani Beata Grzeszczuk-Nędza.
Zasięg projektu był ogromny. W roku szkolnym 2024/25 ukończyło go ok. 20 400 uczestników w przedziale wiekowym od 3 do 24 lat. Najliczniejszą grupę stanowili uczniowie klas 0-3, uczniowie uczestniczący w zajęciach świetlicowych oraz przedszkolaki. Projekt KPP objął swoim zasięgiem wszystkie województwa oraz Wilno na Litwie. Do projektu przystąpiło ok. 1200 różnych placówek publicznych i niepublicznych.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne.
*Poznanie i eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi.
*Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników.
*Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
*Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających harmonijny rozwój, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, napięcia mięśniowego, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami plastycznymi, nabywanie doświadczeń i wielozmysłowe poznawanie stymulujące rozwój.
*Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
*Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.
*Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości oraz doświadczanie sukcesu.
*Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik.
*Zewnętrzna promocja dziecięcej sztuki.
*Współpraca nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk.
Proponowane w projekcie działania plastyczne wspierały rozwój dziecka szczególnie w zakresie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, spostrzegania, pamięci i uwagi, wyobraźni i kreatywności. Realizacja zadań projektowych dostarczyła bardzo wielu artystycznych doznań. Dzieci z niecierpliwością czekały na kolejne propozycje prac, rozwinęły się plastycznie, a nasze projektowe galerie zachwycały.