Przedszkolne ogródki na parapecie29.04.2025 18:27
Wiosna w pełni nie tylko za oknem, ale też w naszych przedszkolnych salach. A wszystko to za sprawą „ogródków na parapecie” stworzonych przez naszych przedszkolaków, które czując wiosenną aurę, zamieniły się na chwilę w prawdziwych ogrodników. Dzieci przystępując do działania, poznały narzędzia potrzebne do pracy w ogrodzie, warunki potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu oraz różne rodzaje nasionek, cebulek i sadzonek.
Przedszkolaki z zaciekawieniem przyglądały się nasionom z bliska, nawet przez lupy, porównywały ich wielkości i kształty. Z dużym zaangażowaniem napełniały doniczki i pojemniczki ziemią, w której następnie siały nasiona rzeżuchy, owsa, szczypiorku, sadziły cebulki i zioła, takie jak bazylia. Niektórzy nawet przeprowadzili eksperyment w woreczku na oknie, aby jak najdokładniej móc obserwować rozwój fasoli. Od momentu powstania ogródków, każdy dzień wiązał się z poranną obserwacją – które roślinki już widać, które rosną najszybciej, jakie mają liście… Porannym dyskusjom przy „ogródkach na parapecie” nie było końca. I to najważniejsze! Bo żywe zainteresowanie, obserwowanie i nauka przez doświadczanie to coś, co daje najlepsze efekty.
Tworzenie ogródka na parapecie to nie tylko świetna zabawa dla najmłodszych, ale też doskonała okazja do nauki odpowiedzialności i cierpliwości. Dzieci uczą się, że rośliny potrzebują czasu, troski i odpowiednich warunków aby wyrosnąć. To także idealny moment na rozmowy o zdrowym odżywianiu, pochodzeniu jedzenia i szacunku do przyrody.
Obejrzyj galerię zdjęć 🙂 PANDY KOTKI SMERFIKI PSZCZÓŁKI TYGRYSKI