Eksperymentujemy17.03.2024 19:38
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż – a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Konfucjusz
Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi badaczami i odkrywcami. Ucząc się przez działanie zbierają swoje doświadczenia. W naszym przedszkolu dzieci mogły realizować tematykę opartą na aktywności poznawczej w „Wiosennych eksperymentach”. Te niezapomniane czynności oparte były na badaniu, obserwacji i odkrywaniu właściwości rzeczy i zjawisk, którym towarzyszyło niesamowite napięcie, zadowolenie, satysfakcja i radość z odkrycia czegoś nowego. Poprzez nowe doświadczenia nie tylko wzbogacały swoją wiedzę, ale i doskonale bawiły się, czego dowodem są zdjęcia. Dzieci miały okazję wykonywać: „Eksperymenty z wodą i farbami”, „Tęcza na talerzu”, „Jak powstaje chmura”, „Co pływa co tonie?”, „Wulkan”, „Malowanie na mleku”, „Co przyciąga magnes”, „Przenikanie kolorów”, „Bańka w Bańce”, „Fajerwerki”, „Magiczny worek z ołówkami”, „Kwiaty na wodzie”, „Dlaczego ogień gaśnie?”.
Te i wiele innych aktywności poznawczych pozwoliły odpowiedzieć na pytania problemowe, dlaczego tak się dzieje? Dzięki temu dzieci pobudzają swoją kreatywność i ciekawość, co istotnie wpływa na ich rozwój. Ten ładunek pozytywnych emocji, jaki niesie ze sobą zabawa badawcza, sprawia, że ma ona ogromny wpływ na rozwój i wychowanie dziecka. Bez wątpienia eksperymenty są rozwijające i bardzo lubiane przez wszystkie dzieci!