BIAŁY DZIEŃ w grupach najmłodszych7.02.2016 16:37

Chociaż za oknem pogoda mało zimowa, to jednak 2 lutego w grupach najmłodszych zrobiło się biało. Stało się to za sprawą BIAŁEGO DNIA zorganizowanego w ramach projektu „Kolorowe dni” w grupach najmłodszych „Promyczki” i „Słoneczka”.

„Biały Dzień” przebiegał pod hasłem „Hej, zimo biała”. Dominującą barwą w stroju każdego maluszka oraz pań była w tym dniu oczywiście biel. Zabawy z kolorem białym rozpoczęły się odszukiwaniem białych akcentów we własnym stroju i białych przedmiotów w otoczeniu, a także nazywaniem przedmiotów wyciągniętych z „worka białych skarbów”. Nie zabrakło oczywiście zagadek związanych z białą porą roku – zimą. Wszyscy wspólnie pląsaliśmy w takt muzyki o charakterze zimowym, „śnieżynki” wirowały, a „bałwanki” maszerowały. Wiele radości dostarczyła dzieciom bitwa na gazetowe „śnieżki” – „śnieżynki” kontra „bałwanki” oraz zabawa z chustą animacyjną „Śnieżyca”. Zwieńczeniem „białego dnia” było wykonanie prac plastycznych – wyklejanie bałwanków z różnych materiałów. Z gazetowych kulek także powstał bałwanek 🙂  Cały dzień upłynął w radosnej, białej atmosferze.

Dziękujemy rodzicom za ubranie dzieci w białe stroje. Kolejnym kolorowym dniem u maluszków będzie dzień czerwony.

Obejrzyj galerię zdjęć

Projekt edukacyjny

„Kolorowe dni”

w grupach najmłodszych

„Promyczki” i „Słoneczka”

Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacje z innymi. Są elementem wyrazu i nawet mimowolnie stanowią środek komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność zabawy kolorami i rozpoznawania ich znaczenia jest jednym z elementów wychowania. W konsekwencji wpływa na wrażliwość, estetykę i rozwój kreatywności.

Znajomość kolorów i umiejętność ich rozpoznawania nie jest wrodzona. Dziecko musi się tego nauczyć. W świat kolorów wprowadzamy dziecko powoli i spontanicznie. Nauki kolorów i ich utrwalania uczymy  poprzez zabawę.

Zabawa kolorami jest jednym ze sposobów poznawania świata przez dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Otaczające nas kolory rozwijają myślenie, inteligencję, wyobraźnię.

Cele projektu

Głównym zamierzeniem projektu jest podejmowanie różnorodnych działań dotyczących poznawania, nazywania kolorów, zabaw z kolorami. Działania te będą realizowane podczas zajęć integrujących obydwie grupy.

Cele:

–    utrwalanie umiejętności rozpoznawania kolorów;

–    stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci;

–    stworzenie atmosfery radosnych przeżyć i wesołej zabawy,

–    integrowanie dzieci młodszych z obydwu grup podczas wspólnej zabawy,

–    uwrażliwianie na piękno otaczającego świata,

–    rozbudzanie i ukierunkowanie aktywności dzieci,

–    kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania,

–    rozumienie konieczności ochrony przyrody.

Czas realizacji:

Projekt edukacyjny „Kolorowe dni” będzie realizowany od stycznia do czerwca 2016 roku, raz w miesiącu wg harmonogramu.

Harmonogram imprez

l.pMiesiąc               Kolor

1. Styczeń                        Biały                                    Hej, zimo biała

2. Luty                         Czerwony                                    Walentynki

3. Marzec                        Żółty                                       Dzień Słońca

4. Kwiecień                  Zielony                          Dzień Ziemi i Przyjaciół Lasu

5. Maj                          Niebieski                            Święto Niezapominajki

6. Czerwiec             Pomarańczowy                Święto Marchewki i Pomarańczy

Przewidywane efekty:

Po zakończeniu projektu dziecko:

–    wzbogaci wiedzę przyrodniczo – ekologiczną;

–    będzie rozpoznawać barwy podstawowe i wybrane barwy pochodne;

–    będzie świadome konieczności zdrowego odżywiania;

–    będzie chętnie uczestniczyć w zajęciach przedszkolnych.

Oprac. M.J., K. CH-T., M.L.

Strona główna O nas Grupy Galeria Kącik dla rodziców Kontakt