Realizacja projektu „Kreatywna matematyka”26.06.2025 16:38

W kończącym się właśnie roku szkolnym, dzieci z grupy TYGRYSKI brały udział w innowacyjnym Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kreatywna Matematyka”, który objęty był honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki. Głównym założeniem projektu było innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych. Dzieci przy okazji realizowania kolejnych modułów miały okazję do rozwoju kompetencji matematycznych poprzez zabawę, działanie i doświadczanie. Projekt oparty był na nowoczesnym podejściu do nauczania matematyki, uwzględniającym naturalną ciekawość dzieci oraz ich potrzebę ruchu, eksploracji i twórczego myślenia.

Podczas realizacji projektu przedszkolaki brały udział w różnorodnych aktywnościach: zabawach z wykorzystaniem materiału przyrodniczego, gier planszowych, monitora interaktywnego, eksperymentów z miarą, rytmem, symetrią, a także zajęć terenowych. Dzieci liczyły, porównywały, klasyfikowały, rozpoznawały figury geometryczne i rozwijały orientację przestrzenną. Każde działanie miało na celu nie tylko naukę matematyki, ale również budowanie pozytywnego nastawienia do niej, bowiem już na etapie przedszkolnym warto rozwijać umiejętności matematyczne, pokazując dzieciom, że matematyka jest ciekawa, wszechobecna w codziennym życiu i może być źródłem radości oraz satysfakcji.

Przez kolejne miesiące przedszkolaki realizowały różnorodne zadania, a były to:

-„Twórcza matematyka” – Dokończ rysunek, czyli praca twórcza z kształtem;

-„Matematyka w sztuce” – Abstrakcyjna matematyka, czyli sztuka z figur geometrycznych;

-„Matematyka od kuchni” – Geometria w kuchni i Matematyczna pizza;

-„Matematyka na wesoło” – Planszówki i „Polowanie na muchy” – gra matematyczna;

-„Sensoryczna matematyka” – Karty dotykowe – praca sensomotoryczna;

-„Matematyka na sportowo” – „Kółko i krzyżyk” oraz „Matematyczne dobieranie”, czyli działania matematyczne w ruchu;

-„Matematyka jest wszędzie” – „Poszukiwacze oznak wiosny” – zabawa obserwacyjna oraz „Symetryczne motyle” – praca plastyczna z materiałem żywym;

-„Matematyczny powrót do przeszłości” – Gra w klasy – porównywanie liczebności.

Udział w projekcie dostarczył dzieciom wielu pozytywnych doświadczeń, a jednocześnie stanowił doskonałe wsparcie w przygotowaniu do edukacji szkolnej. Dzięki innowacyjnemu podejściu nauka matematyki stała się dla najmłodszych atrakcyjna i dostępna.

Obejrzyj galerię zdjęć 🙂

Strona główna O nas Grupy Galeria Kącik dla rodziców Kontakt