„MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY” – podsumowanie projektu20.06.2023 11:38

Kolejna przygoda z Małym Misiem dobiegła końca w naszym przedszkolu. Dzieci z grupy „Myszki Miki” i „Jeżyki” realizowały ogólnopolski program edukacyjny, którego głównym celem było  rozwijanie czytelnictwa poprzez przedszkole we współpracy z rodzicami.  Dzieci mogły poszukiwać i oceniać postawy moralne w utworach literackich oraz zdobywać nawyk codziennego czytania wspólnie z rodzicami.

Grupa „Myszki Miki” i „Jeżyki” zrealizowała:

MODUŁ I – „Czytamy razem z Małym Misiem” -Dzieci wraz z nauczycielem wybrały  grupową maskotkę – misia który odbył czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. W przedszkolu pluszak „zamieszkał” w kąciku czytelniczym. Zostało nadane mu imię i był obecny na zajęciach przeprowadzanych w ramach projektu w roli przewodnika po świecie literatury. Dzieci, po zapoznaniu się z daną lekturą,  wypełniały kartę z dzienniczka Małego Misia lub wspólnie z rodzicami zilustrowały przeczytaną książeczkę w domu.

MODUŁ III – „Pamiętnik naszej grupy”- Celem modułu było zwrócenie uwagi na korzyści, jakie dzieci zdobywają dzięki uczestnictwu w przedszkolnym życiu. Zostały one zaproszone do samodzielnego projektowania aktywności i kolekcjonowania przedszkolnych wspomnień we wspólnym pamiętniku.

MODUŁ IV – „Zmisiowane zajęcia”. Grupa „Jeżyki” zaprosiła do swojej sali grupę „Myszki Miki”, aby wspólnie zrealizować temat „Zwierzęta z wyobraźni”. Dzieci wysłuchały piosenki pt. „Zwierzęta z wyobraźni”, następnie obejrzały zdjęcia różnych zwierząt oraz wysłuchały ich odgłosów. Zadaniem dzieci było odgadnąć, jakie zwierzę wydaje dany dźwięk. Kolejną zabawą była parada zwierząt czyli dzieci naśladowały wybrane przez siebie zwierzęta. Po paradzie dzieci obejrzały kilka ilustracji, na których „coś nie pasowało”. Zadaniem przedszkolaków było rozpoznanie, co nie pasuje, co wygląda inaczej i powiedzenie, jak powinno być w rzeczywistości. Na zakończenie zajęć dzieci samodzielnie narysowały swoje fantastyczne zwierzęta. W trakcie zajęć dzieci rozwijały wyobraźnię i inwencję twórczą oraz wzbogaciły wiedzę przyrodniczą, a wspólne działania zintegrowały grupy.

MODUŁ V- „Mały Miś i zdrowe nawyki”- Najważniejszym celem modułu było rozwijanie u dzieci zdrowych nawyków. Dzieci poznały misiową definicję nawyku i wspólnie zastanawiały się, jakie nawyki służą zdrowiu. Miś zwrócił uwagę na znaczenie nawyku zdrowego odżywiania się i zachęcił dzieci do skomponowania posiłku inspirowanego bajką. Dzieci tworzyły planery nawyków, które uzupełniały w domu razem z rodzicami, tj. nawyk wieczornego czytania (zdrowie psychiczne dzieci).

MODUŁ VI- „Spacerki literackie”-  Dzieci wspólnie z Panią zaprojektowały „spacerową torbę”, zawierającą przyrządy opisane przez Małego Misia, tj. „obłoczkownik” czy „łapacz uśmiechów”. Tak wyposażone wyruszyły odbywać spacery, w celu obserwowania otoczenia i rozwiązywać zadania literackie, na podstawie przeczytanych bajek.   Podczas spacerów próbowały samodzielnie wykonać zdjęcia chmur.

Udział w projekcie wzbudził wśród dzieci wiele radości i dobrej zabawy, która polegała na promowaniu czytelnictwa wśród najmłodszych i ich rodziców. Mamy nadzieje, że w przyszłym roku także „Mały Miś” zagości wśród przedszkolaków.

Strona główna O nas Grupy Galeria Kącik dla rodziców Kontakt